Hej!

Jag har nyligen sålt min bostadsrätt och lagom till ägarbytet så valde termostaten till elementet i badrummet att kollapsa och smälla i golvet på eget bevåg mitt i natten.

Kan inte påstå att jag är särskilt händig och eftersom jag helst inte vill riskera att översvämma lägenheten såhär på slutspurten av ägandeskapet så tänkte jag att det är säkrast att stämma av lite med folk som kan detta bättre.

Jag ser att det finns vad jag antar är liknande termostater i detaljhandeln, och undrar därför om det är möjligt att helt enkelt köpa en ny termostat och byta själv, utan några större och/eller avancerade ingrepp. Som referens kan jag nog sätta ihop det mesta från IKEA på egen hand, med endast ett smärre behov av svordomar.

Tar därför tacksamt emot tips på hur jag eventuellt kan göra detta smidigast själv, eller om jag bör kontakta en VVS-montör.

Tack på förhand!

• Hand håller trasig termostat med fjäder, vit ratt märkt med siffror, i ett kaklat badrum med radiator i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit badrumstermostat saknas på en radiator, med kakelvägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Har du någon seriös VVS-butik i närheten så kolla med dom först. Dom borde kunna ha en tremostat som passar, samt vägleda hur du monterar den.

• Gilla
Magnus_3000
  • Laddar…
De vita plastdelarna trycker på en liten metallpinne som du ser i mitten. Hela den vita anordningen, varav du hpller halva i handen, brukar gå att lossa i ett enda handgrepp. Typ vrid, tryck, dra eller liknande. Och oroa dig inte, det kommer inte spruta vatten.

• Gilla
Magnus_3000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.