Det är en avstängningsventil med avtappling, se följande tiktokvideo,
https://www.tiktok.com/@shkservice/video/7543297534324739350
https://www.tiktok.com/@shkservice/video/7543297534324739350
Hur gör jag lättast för att veta vilken anslutning som expansionskärlet har? Alltså helst innan jag plockar bort det så jag kan ha ett nytt redo.
Ser ut att vara någon utvändig gänga i alla fall. Av de olika kärl jag tittat på så verkar det vara G20, G25 eller G1".
Ser ut att vara någon utvändig gänga i alla fall. Av de olika kärl jag tittat på så verkar det vara G20, G25 eller G1".
Finns det någon skylt på gammal kärlet, fabtikat - modell som kan läsas, eller mäta med skjutmått närmast kärlet., på gängan där. Sen ett foto lite mer frän sidan på andra sexkaneten från kärlet sett. Om det är en lekande mutter.S Sixten76 skrev:
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Har mätt med skjutmått nu och den utvändiga gängan och den verkar vara ungefär 33,6mm. Så det lutar väl åt G1/G25, vilket väl är samma?
Se bild, muttern borde väl vara lekande på något vis om jag fattar rätt?
Se bild, muttern borde väl vara lekande på något vis om jag fattar rätt?
Mät på en annan gänga så du är säker, det finns kärl i den storleken med både 25 mm ( 1 tum ) och 40 mm ( 1 1/4 tum )
Förhoppningsvis är det lekande mutter med en fiberpackning i. ser ut som en liten glipa mot tanken. Det kommer att spruta vatten när kärlet tömms när du lossar muttern, släpp ut vatten till noll före , sen stäng ventilen och huset har vattnet kvar Allt innan är pressat och är den inte lekande så blir det problem,
När du har ett nytt kärl, in på macken först och justera till 0,6 bar, dom brukar vara förtryckta med 1,5 bar.
Förhoppningsvis är det lekande mutter med en fiberpackning i. ser ut som en liten glipa mot tanken. Det kommer att spruta vatten när kärlet tömms när du lossar muttern, släpp ut vatten till noll före , sen stäng ventilen och huset har vattnet kvar Allt innan är pressat och är den inte lekande så blir det problem,
När du har ett nytt kärl, in på macken först och justera till 0,6 bar, dom brukar vara förtryckta med 1,5 bar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden