Hej, jag ska bygga en ny fasad på min gamla. Kan jag bygga in fiberboxen? Jag ringde Global connect och frågade och han jag pratade med sa att han ”trodde de va lugnt”. Fick känslan av att han inte riktigt visste vad jag pratade om. Är de någon som vet här? Finns den någon rimlig anledning som man kan behöva komma åt den i framtiden?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
I dosan finns en skarvkontakt mellan fibern fram till huset och en fiber in till modemet i huset. Om någon fiber går av, tex avgrävning utomhus eller skada inomhus, måste man komma åt dosan för att byta den fibern.
Du kan bygga in den om du ordnar ett lock som kan tas bort, tex en skruvad panelbräda som kan lyftas utan att riva delar av väggen.
Edit. Långsam som vanligt. Andra smet mellan.
Du kan bygga in den om du ordnar ett lock som kan tas bort, tex en skruvad panelbräda som kan lyftas utan att riva delar av väggen.
Där sa du nått! Skruva dom panelbrädorna som kommer över, smart! De ska jag göra. Tack för förklaringen med om vad den är till för.P Pucco skrev:I dosan finns en skarvkontakt mellan fibern fram till huset och en fiber in till modemet i huset. Om någon fiber går av, tex avgrävning utomhus eller skada inomhus, måste man komma åt dosan för att byta den fibern.
Klicka här för att svara