Förra året skulle vi sätta upp panelvägg i två sovrum. Vår närmaste butik hade ingen lasyr för inomhus men menade att en Cuprinol Ädellasyr inte skulle vara något problem så snart den torkat. Nu i efterhand har vi läst mer om detta och är oroliga för att det fortfarande finns ämnen som förhindrar påväxter utomhus som kan ha hälsoeffekter. Särskilt i ett mindre sovrum där man tillbringar många timmar. Med tanke på våra små barnbarn står vi nu i begrepp att byta ut mot ny träpanel och måla med rätt färg. Är vi onödigt försiktiga?