Hej!
Har aldrig lyckats fått min lampa i taket att slockna, den reagerar inte på lampknappen, vad jag än gör. Bifogar bild på uttaget i taket och på själva dimmern. Nån som har någon idé vad som kan vara fel?
Hur ska man koppla?
Har aldrig lyckats fått min lampa i taket att slockna, den reagerar inte på lampknappen, vad jag än gör. Bifogar bild på uttaget i taket och på själva dimmern. Nån som har någon idé vad som kan vara fel?
Hur ska man koppla?
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
https://www.se.com/se/sv/product/WDE008302/exxact-krondimmer-2x200w-va-komplett-i-blisterpack-vit/
Du har en dimmer för glödljus/halogen.
Antar att du försöker använda en LED lampa vilket dimmern inte stödjer då lasten blir för liten.
Du har en dimmer för glödljus/halogen.
Antar att du försöker använda en LED lampa vilket dimmern inte stödjer då lasten blir för liten.
Den kräver en last på minst 50W.
Har provat att använda en vanlig glödlampa, men det funkar inte ändå att släcka lampan. Det är en blå kabel och en brun kabel på lampan. Har kopplat som vanligt med brun på brun och blå på blå. Men funkar inte
Du behöver nog mäta vad du har på de olika trådarna. T.ex. skulle det kunna vara så att blå=nolla, brun=fas, vit(grå?)=tändtråd. Om du i det hypotetiska fallet kopplar in brun tråd så har du alltså konstant matning till lampan.E eriiikpersson skrev:
Men, som sagt, kontrollmät innan du testar dig fram så att det inte blir knas.
Klicka här för att svara

