Hej!
Har aldrig lyckats fått min lampa i taket att slockna, den reagerar inte på lampknappen, vad jag än gör. Bifogar bild på uttaget i taket och på själva dimmern. Nån som har någon idé vad som kan vara fel?
Hur ska man koppla?
 
  • Oöppnat eluttag med utsatta trådar och anslutningsklemmar på en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dubbel ljusströmbrytare på vägg, vit, modern design, märkt med "Schneider Electric".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kräver en last på minst 50W.
 
Har provat att använda en vanlig glödlampa, men det funkar inte ändå att släcka lampan. Det är en blå kabel och en brun kabel på lampan. Har kopplat som vanligt med brun på brun och blå på blå. Men funkar inte
 
E eriiikpersson skrev:
Har kopplat som vanligt med brun på brun och blå på blå. Men funkar inte
Hur vet du att det är just de kablarna som kommer från dimmern?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
E eriiikpersson skrev:
Har provat att använda en vanlig glödlampa, men det funkar inte ändå att släcka lampan. Det är en blå kabel och en brun kabel på lampan. Har kopplat som vanligt med brun på brun och blå på blå. Men funkar inte
Du behöver nog mäta vad du har på de olika trådarna. T.ex. skulle det kunna vara så att blå=nolla, brun=fas, vit(grå?)=tändtråd. Om du i det hypotetiska fallet kopplar in brun tråd så har du alltså konstant matning till lampan.

Men, som sagt, kontrollmät innan du testar dig fram så att det inte blir knas.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur vet du att det är just de kablarna som kommer från dimmern?
Antar det eftersom jag bara har ett takuttag och en lampknapp i rummet
 
Det är ju flera kablar i taket, så man kan inte bara anta saker.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.