Byggahus.se
Får man verkligen plantera invasiva arter hu som helst?

Alfredo Alfredo skrev:
En sak är säker och det är att denna tråd väl belyser nackdelarna med byggnationer precis i fastighetsgräns. Kanske en lämplig "hänvisningstråd" i de fall någon ifrågasätter varför detta i normalfallet inte bör ske.
Det sker inte i normalfallet utom vid rad- och kedjehusbyggen, där det är ofrånkomligt.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Nu är jag ju normalt väldigt skeptisk till grannar som börjar med att kräva saker hit och dit när de uppenbarligen köpt fastigheten/tomten/huset som det är. Men, om du nu skulle vilja kompromissa, så är väl en lämplig åtgärd att gräva bort lite jord (det kan ju inte vara så himla djupt, ett par decimeter?) och sätta exempelvis en bit platonmatta, eller något annat som ventilerar grundreglarna, och sen skyffla tillbaka jorden igen. Så, nu ligger inte din jord mot grannens prylar längre. Nöjer sig inte granne med det är det bara att be denne ta det vidare om denne ids.
Detta hade jag kanske gjort om jag var på riiiiiktigt gott humör den dagen...
Exakt så hade jag också gjort: köp en sådan där färdig rabattkant i plast på vilken trädgårdsbutik som helst, gräv ner dikt an grannens förrådssyll och ös tillbaka jorden. Åtgärdat. Men hade nog klargjort att det här är så mkt som krävs för att stoppa fukt från din jord, thats it.

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
L Lengan skrev:
Exakt så hade jag också gjort: köp en sådan där färdig rabattkant i plast på vilken trädgårdsbutik som helst, gräv ner dikt an grannens förrådssyll och ös tillbaka jorden. Åtgärdat. Men hade nog klargjort att det här är så mkt som krävs för att stoppa fukt från din jord, thats it.
Jord mot trä är ju klart dumt, tycker detta var ett bra och rimligt och enkelgenomförbart förslag som borde göra alla glada...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.