31 510 läst ·
62 svar
32k läst
62 svar
Kan ett typhus bli ett arkitektoniskt mästerverk?
En sådan sällan nämnd orsak är att man vill bidra till den tekniska utvecklingen; ligga i fronten. Lite "haute couture", fast i byggsvängen! Alltså inte bara utnyttja ett befintligt byggsystem utan delta i att ta fram ett nytt.lnu skrev:
Jag tror du är för påläst och har för många idéer och krav för att hitta ditt drömhus i en katalog? Så var det för oss iaf. Vi ritade planlösning, elritning och situationsplan själva på papper. Gick sedan till en husfabrik och tillsammans med deras konstruktör fick vi ihop konstruktionsritningarna. Vi beställde färdiga moduler samt taktätt av deras snickare, resten av tjänster och material har vi köpt in själva. Funderade på att anlita arkitekt som steg 1, men det var så roligt att göra själv så det bidde bara 1 timmes konsultation av mina färdiga blyertsritningar för att kolla så jag inte ritat in någon tankevurpa (blev en liten men mkt bra förändring efter mötet). Lova att hålla forumet uppdaterat hur det går med era planer!
emmanicke; du har så rätt...men ska ändå träffa en arkitekt nästa vecka. en arkitekt vi har speciellt siktat in oss på. ska bli intressant och se om denne kan förstå våra tankar..
Klicka här för att svara