D Dilato skrev:
Fantastiskt, då sätter jag eld på kåken från -55 och får en likadan fast enligt nuvarande regler, var la jag nu tändstickorna 🤔
Men alternativet skulle vara att ganska många som bor i ett äldre hus tvingas att flytta om det brinner ner. Det är heller inte optimalt.

D Dilato skrev:
Fantastiskt, då sätter jag eld på kåken från -55 och får en likadan fast enligt nuvarande regler, var la jag nu tändstickorna 🤔
Ganska hårda straff på försäkringsbedrägeri av en anledning

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D D_Anders skrev:
Men alternativet skulle vara att ganska många som bor i ett äldre hus tvingas att flytta om det brinner ner. Det är heller inte optimalt.
Dom måste väl flytta oavsett, i var fall under relativt lång tid ( det kommer ju inget nytt hus flygande som podd! ersätter det nerbrunna).

Jag har noll ekonomiskt intresse eller andra intressen i sakfrågan, så är det sagt.

Men, var annars ska en försäkring återskapa det skadade till ett högre värde och högre standard än det skadade hade när skadan uppstod?

Optimalt har väl aldrig varit ens ett argument?

A ajn82 skrev:
Ganska hårda straff på försäkringsbedrägeri av en anledning
Om det kan bevisas, ja.
Verkligen är väl att det är extremt svårt att bevisa om försäkringstagaren är normalbegåvad eller bättre.

Och jag ber om ursäkt till TS för att jag bidrar till att tråden går off- topic 😇

I din sits hade jag personligen tagit kontakt med en advokatbyrå som arbetar med försäkringsrätt. Detta då jag personligen tycker det är en orimlig uppgift att som privatperson behöva kunna sätta sig in i gällande rättspraxis för att skaderegleringen ska bli rätt. Jag gillar DIY men jag sätter själv gränserna vid blindtarmsoperation och tvister gällande ej försumbara pengar.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.