Du måste demontera plåtskalet för att se detta. Sitter precis bakom fläktbladen.

Det är vad jag säger, tyvärr finns inga anvisningar från tillverkaren hur man gör detta kritiska underhåll på annars så excellenta avfuktare.

Kanske jag kan publicera en video på hur man gör detta vid nästa tillfälle. Men inga konstigheter, tror DS15 är i princip samma konstruktion som DS28. Plåthöljet lossas via ett antal plåtskruv i bakkant, sedan drar man fram det litet från framkantens läpp så är det loss och du kan se hela den inre härligheten!

• Gilla
Derbyboy och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Insåg när jag kollade kvittot att min modell är ds15F från 2018. Jag har bytt filter och rengjort den med tryckluft. Jag har inte demonterat något för att rengöra utan bara sprutat där jag kommit åt.

Jag har även en ds28 som jag upplever fungerar. Kylslingorna blir vita, värms upp och avger vatten och sen startat cykeln om efter ett tag.

Här är en bild på ds28 när den håller på att kyla:
[bild]

På min ds15 så blir inte slingorna vita men de blir kalla och avger efter ett tag lite lite vatten.

[bild]
[bild]

Det är ju inte helt lätt att avgöra hur mycket vatten den ska avge vid RF 70 och 11-12 grader. Värmen fungerar för min sensor visar att tempen höjs med 1-1,5 grader när jag kört den en stund.

Kanske får dra ett Mail till Woods och fråga.

Lite läskigt är det att min Shelly plug visar att den går upp på 700w.
En skillnad jag kan se mot min gamla DS28, rengjord på djupet vid behov, är att kylslingorna i förångaren blir likformigt frostade hela vägen. Möjligt att detta kan förbättras med ett välrengjort kondensorpaket. Men överlag verkar ju funktionen vara acceptabel även om den inte är optimal.

D
Woods bytte ut den!

Verkligen bra kundvård och service på Woods!

• Gilla
jonas.o
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.