Har 2st likadana Fresh luftavfuktare. Den ena funkar kanon. Den står i källaren igång typ hela året mest bara för att. Den andra dock vill inte fungera. Den står bara och blinkar på Defrost. Har blåst ut den, kollat filter m.m. men misstänker att det är något annat som strular. Vad kan man kolla mer innan den åker på tippen?
Operation lyser hela tiden likt den andra i källaren men Defrost blinkar ganska snabbt hela tiden. Den har stått igång en bra stund nu utan förändring.

• Vit Fresh luftavfuktare på trägolv, med lysande indikatorer och ansluten kontakt i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på kontrollpanel av luftavfuktare med grönt ljus för "Operation" och blinkande gult ljus för "Defrost". Reglage bredvid panelen.
    Skapa konto
Något speciellt man kan kolla efter? Inga lösa kablar eller något sånt som man är iallafall.

• Öppet insida av en kompressor med kylslingor och kopparrör, visande en grön penna intill elektroniska komponenter och isolerade kablar.
    Skapa konto
Spontant tänker jag tempsensorn som sitter mitt på elementet mitt i bild.

D Dilato skrev:
Spontant tänker jag tempsensorn som sitter mitt på elementet mitt i bild.
Har den i åtanke med. Kom att den vill avfrosta. Lär väl inte gå att hitta nåt att ersätta den med.

MalZon MalZon skrev:
Har den i åtanke med. Kom att den vill avfrosta. Lär väl inte gå att hitta nåt att ersätta den med.
Allt sånt är standardkomponenter och eftersom du har en annan som fungerar är det ju lätt att mäta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.