7 75peva #1 Medlem · 3 inlägg 1 maj 2023 19:08 75peva Medlem 3 inlägg 1 maj 2023 19:08 #1 Hej! Har köpt lägenhet och ska göra vid badrummet, är detta asbest som är rött eller är det tätskiktet? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Har köpt lägenhet och ska göra vid badrummet, är detta asbest som är rött eller är det tätskiktet?
P Plupp 358496 #2 Anonym 1 maj 2023 19:12 Plupp 358496 Anonym 1 maj 2023 19:12 #2 7 75peva skrev: Hej! Har köpt lägenhet och ska göra vid badrummet, är detta asbest som är rött eller är det tätskiktet? Skicka in för provtagning. Även fix och fog.
7 75peva skrev: Hej! Har köpt lägenhet och ska göra vid badrummet, är detta asbest som är rött eller är det tätskiktet? Skicka in för provtagning. Även fix och fog.
P Plupp 358496 #3 Anonym 1 maj 2023 19:12 Plupp 358496 Anonym 1 maj 2023 19:12 #3 När gjordes badrummet sist?
L Liljeros #4 Medlem · Sollentuna · 2 094 inlägg 1 maj 2023 19:19 Liljeros Medlem Sollentuna 2 094 inlägg 1 maj 2023 19:19 #4 Är badrummet från före 1980 så är det bara att skicka för provtagning, man kan inte bedöma utifrån bilder. Det är främst i fixet/fogen det förekom…
Är badrummet från före 1980 så är det bara att skicka för provtagning, man kan inte bedöma utifrån bilder. Det är främst i fixet/fogen det förekom…
H halj #5 Medlem · 648 inlägg 1 maj 2023 19:22 halj Medlem 648 inlägg 1 maj 2023 19:22 #5 Ingen kan veta utan provtagning. Det förbjöds delvis 1976 men helt 1982. Är badrummet äldre än så finns det risk att fix och/eller fogar kan innehålla asbest.
Ingen kan veta utan provtagning. Det förbjöds delvis 1976 men helt 1982. Är badrummet äldre än så finns det risk att fix och/eller fogar kan innehålla asbest.
7 75peva #6 Medlem · 3 inlägg 2 maj 2023 08:26 75peva Medlem 3 inlägg 2 maj 2023 08:26 #6 Huset är byggt -68 men jag tror att det renoverat efter de, för där ligger en helt ny golvbrunn. Men jag skickar in för provtagning.
Huset är byggt -68 men jag tror att det renoverat efter de, för där ligger en helt ny golvbrunn. Men jag skickar in för provtagning.
C Cerb #7 Elektroniktokig · Linköping · 1 098 inlägg 2 maj 2023 09:09 Cerb Elektroniktokig Linköping 1 098 inlägg 2 maj 2023 09:09 #7 Det där badrummet lär vara betydligt nyare än 1980. Så du behöver inte vara orolig, men du bör såklart oavsett vid rivning använda mask.
Det där badrummet lär vara betydligt nyare än 1980. Så du behöver inte vara orolig, men du bör såklart oavsett vid rivning använda mask.
S Stefan1972 #8 Medlem · Västernorrland · 12 012 inlägg 2 maj 2023 09:20 Stefan1972 Medlem Västernorrland 12 012 inlägg 2 maj 2023 09:20 #8 Är den spräcklig så påminner det ju mer om en gammal vätrumsmatta........Att de lagt klinkers på gamla ytskiktet alltså.
Är den spräcklig så påminner det ju mer om en gammal vätrumsmatta........Att de lagt klinkers på gamla ytskiktet alltså.
Paul-Staffanstorp #9 Renoverare · Skåne · 8 989 inlägg 4 maj 2023 04:55 Paul-Staffanstorp Renoverare Skåne 8 989 inlägg 4 maj 2023 04:55 #9 Hhhmmm... snarare den gamla plastmattan som de låtit ligga kvar senast de la in klinker på golvet... Bara riva på...
Hhhmmm... snarare den gamla plastmattan som de låtit ligga kvar senast de la in klinker på golvet... Bara riva på...
7 75peva #10 Medlem · 3 inlägg 4 maj 2023 08:07 75peva Medlem 3 inlägg 4 maj 2023 08:07 #10 Paul-Staffanstorp skrev: Hhhmmm... snarare den gamla plastmattan som de låtit ligga kvar senast de la in klinker på golvet... Bara riva på... Hej alla ! Tack era svar, har skickat in prover på kakel, fog och fick svar att det inte är asbest.
Paul-Staffanstorp skrev: Hhhmmm... snarare den gamla plastmattan som de låtit ligga kvar senast de la in klinker på golvet... Bara riva på... Hej alla ! Tack era svar, har skickat in prover på kakel, fog och fick svar att det inte är asbest.