Det är ett estetiskt problem eftersom det regnat på ytputsen innan den härdat. Ytputsen lägger man på efter att man stockat klart och det har brunnit så jag ser inget direkt problem mer än att det ser för taskigt ut. Jag tycker definitivt att du ska klaga och kräva att de fixar det. Att inte täcka in är ett handhavandefel.
Tack för era synpunkter. Det kommer en representant från STO som ska inspektera jobbet. Han menar att det är viktigare att man gör underarbetet rätt. Få se vad han har att säga. Jag hoppas också att han sätter ihop ett protokoll som grund för slutbesiktning på putsen. Att det rinner är bara ett av flera problem egentligen. Ska inte dra upp allt här men såg här om dan att smuts(jord) har kommit på putsen på flera ställen. ser för jvl ut. De hade dragit presenning för att täcka fasaden från regn. Bra, men problemet är att presenningen är skitiga och därmed har de fastnat på putsen :-/
Klicka här för att svara
