Hej!

Letade efter armeringsmattor jag ska ha till en grund jag ska gjuta för ett garage på 33kvm.

På byggmax kostar en sådan 239:-
(20905 ARMERINGSMATTA 4,85x2,25M / 5MM 239,00 kr )

Hörde mig även för hos Beijers och där kostar (enligt mig samma matta) den 539:-

Eftersom priset skiljer sig så mycket misstänker jag att det är någon kvalitetsskillnad.

Så nu tänkte jag fråga om någon vet något om detta eller har erfarenhet.

Stort tack på förhand
Fredrik

Det är i alla fall ingen skillnad för ögat. Nu är det iofs inte Beijers jag jämfört, men jag hade mattor jag köpt i en "riktig bygghandel" för ungefär samma pris som Beijers och även några mattor från Byggmax. Och som sagt, ingen synlig skillnad. Inte heller kändes det någon skillnad när jag klippte i dem.

Tusen tack för svaret!

Låter som om man bara gör en bra affär alltså konstigt nog.

Mvh
Fredrik

Står ju inte vad det är för matta bara 5mm inte om det 5100,5150 eller 5200, Kan ju bara att säga att det är billigare att åka till stena eller nån av de större och köpa amerings mattor, Vi betalar 168:-/ st för 5200 rena rånet med 539kr mattan

ps det står på buntarna vilken kvalite mattorna är av typ s500

Mikael_L
För nästan prick ett år sen satt jag och gjorde en kalkyl, där jag plockade de flesta priser direkt ur Beijers prislista på nätet. och ... få se nu ...

Armeringsmatta = 374 kr /st.

Prishöjningar har jag väl hört talas om, men det här... :eek:

byggmax är 5200 vilket är samma som jag har sett på beijers

Mikael_L skrev:
För nästan prick ett år sen satt jag och gjorde en kalkyl, där jag plockade de flesta priser direkt ur Beijers prislista på nätet. och ... få se nu ...

Armeringsmatta = 374 kr /st.

Prishöjningar har jag väl hört talas om, men det här... :eek:
stålpriserna är det som ökat mest i branschen.... Det kan slå enormt hårt på 2 år om man har mycket stål i entreprenaden....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.