Ska bygga en altan runt vårt förråd.
Icke impregnerat virke som stomme på ett förråd.
Jag tror att snickaren har sågat av brädorna för högt.
Hur löser man detta?
 
  • Trästomme och förrådsvägg som möter en betonggrund med grus nedanför. Brädorna ser ut att vara avsågade för högt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på omålade träbrädor på en betongyta och en persons fingrar som pekar på brädorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vägg med vit panel ovanpå ett lager av svart material och grå betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Försök att sätta en plåt, nyttja typ ett överbläck. Plåten får man försöka sticka upp bakom botten brädorna. Panelen behöver antagligen lossas lite för att det ska gå.
 
Är det bråttom?
Regnar idag så att det blir blött.

Vet du ifall sådan plåt är dyr?
Kan man sätta det innan man bygger altan?
 
Rickard.
Har snickaren sågat för högt så är det väl på snickaren att lösa det?

Jag tycker inte det är bråttom,
 
  • Gilla
Globetrot och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.