Hej!

Jag håller nu på att göra mindre renoveringar i mitt hus från 1966.

Nu har jag kommit till mattan, jag undrar därför ser detta ut som asbest? Eller va tror ni? Har ingen bra koll alls på detta. Eller är det bara att riva bort?

• En hand lyfter en brun matta i ett hörn av ett rum. Under mattan syns golv av en blåaktig nyans och väggar med färg som flagnar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand lyfter på en brun matta från golvet, visar underlag nära väggen i ett hus från 1966.
    Skapa konto
  • En hand lyfter en del av en grå golvmatta för att visa undersidan och en del av golvet i ett rum under renovering.
    Skapa konto
  • Brun matta från 1966 lyfts för att inspektera om den innehåller asbest, med en suddig bakgrund av golvyta och ett verktyg i hörnet.
    Skapa konto
K
A ABBE12345 skrev:
Hej!

Nu har jag kommit till mattan, jag undrar därför ser detta ut som asbest? Eller va tror ni? Har ingen bra koll alls på detta. Eller är det bara att riva bort?
Tror ingen kan svara helt 100 på det. Skär loss en bit och skicka för analys om du vill bara säker. God Jul!

A ABBE12345 skrev:
Hej!

nä det är ingen asbest men det kan vara i limmet under det ludd som ligger kvar på golv et

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.