136 029 läst ·
354 svar
136k läst
354 svar
Kan det bli nåt, tro ?
Det gör ju inget om du inte ska använda betongen som ytskikt.
Men jag lade på presseningar över plattan som gjöts för 3v sedan och därefter vattnade jag 3-4 ggr om dagen PÅ presseningarna i en vecka, därefter 2ggr per dag i en vecka till. Inte en spricka!
Kul att det gick bra!
Men jag lade på presseningar över plattan som gjöts för 3v sedan och därefter vattnade jag 3-4 ggr om dagen PÅ presseningarna i en vecka, därefter 2ggr per dag i en vecka till. Inte en spricka!
Kul att det gick bra!
Vattenspridaren står på nu.
Det är 8150-nät också, lite onödigt bra alltså
, vilket håller tillbaka sprickor rätt bra.
Sprickor kan ju vara lite tråkiga ifall man har radon och precis kommit över gränsen, utan sprickor hade man antagligen legat under. :O
Det är 8150-nät också, lite onödigt bra alltså
Sprickor kan ju vara lite tråkiga ifall man har radon och precis kommit över gränsen, utan sprickor hade man antagligen legat under. :O
Produkter som diskuteras: "Vattenspridaren"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Ja några krymp-sprickor blev det i plattan. Den här är nog den värsta, ca 40-50 cm lång.
Det uppstod väl en 5-7 stycken, alla utom en i plattans ytterkant. En blev på ett ställe där vi pga en massa rörgenomföringar klippte bort ett rätt stort hål i armeringsnätet, och jag tänkte lägga ett par armerinsstålsbitar över där, men glömde det givetvis.
Jag känner mig inte speciellt bekymrad i vilket fall.
Den första bilens betongen var lösare än den andra bilen (beställde halvflyt sm- S4) och det blev fler sprickor i denna första del, vilket känns logiskt.
Det uppstod väl en 5-7 stycken, alla utom en i plattans ytterkant. En blev på ett ställe där vi pga en massa rörgenomföringar klippte bort ett rätt stort hål i armeringsnätet, och jag tänkte lägga ett par armerinsstålsbitar över där, men glömde det givetvis.
Jag känner mig inte speciellt bekymrad i vilket fall.
Den första bilens betongen var lösare än den andra bilen (beställde halvflyt sm- S4) och det blev fler sprickor i denna första del, vilket känns logiskt.
Nu kommer lite blandade bilder ifrån 4 dagars byggande, det har alltså inte gjorts någon sedan gjutningen till i lördags.
De stående reglarna som spretar långt över hammarbandet med en extra snedställd stötteregel ser väl intresseranta ut?
De stående reglarna som spretar långt över hammarbandet med en extra snedställd stötteregel ser väl intresseranta ut?
Takstolarna kom tvådelade och behövde spikas ihop.
Redigerat:








