Tack för era snabba svar. Det låter ju dessutom som att ni är tämligen eniga.
Nå, vad göra? Röret måste finnas kvar, kan jag helt enkelt försegla den nuvarande isoleringen med något för att undvika dammspridning eller liknande?
Nå, vad göra? Röret måste finnas kvar, kan jag helt enkelt försegla den nuvarande isoleringen med något för att undvika dammspridning eller liknande?
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Har nu inhandlat skyddskläder och andningsskydd. Om jag blöter ned isoleringen och därefter skär bort den, hur orolig bör jag vara över hälsoeffekterna? Skadan synes ju, som någon redan påpekade, redan vara skedd.
Märks om 30 år..
Bara för att folk inte ser en direkt reaktion på asbest, gör inte asbest mindre farligt. Svimmar du inte så är det säkert ofarligt. Eller?electroluxaren skrev:
Har både en farmor och farfar som gått bort pga asbest. Farfar drog hem asbest, farmor gick nyligen bort i lungcancer.