12 368 läst ·
40 svar
12k läst
40 svar
Kampanj på ek hos Epoq och "Epoq Premium"
Stommarna hade en del hål men jag tänkte inte närmare på det, får som vanligt återkomma.
För att förtydliga om vitrinluckorna (Shaker) så menade jag inte jämfört med övriga Edge-luckor utan att de två vitrinluckorna hade en stor nyansskillnad dem två emellan.
För att förtydliga om vitrinluckorna (Shaker) så menade jag inte jämfört med övriga Edge-luckor utan att de två vitrinluckorna hade en stor nyansskillnad dem två emellan.
Enligt min svärfar som bygger och monterar kök så ska Ikea köra egna mått på underskåpen och inte vara av "standardmått" som alla andra tillverkare har. Hur är det med Epoq:s underskåp? Har de samma mått som Ikea med lite högre sockel eller har de samma mått som Marbodal, Tibrokök, HTH och Vedum m.fl?
Jag får rysningar när jag tänker på Rusta och kvalitet. Man ska vara glad om prylarna fungerar under hela garantitiden. När de dessutom ställer ut kök så är i alla fall mina fördomar att Epoq är av samma skitkvalitet som Rustas övriga sortiment, men det kanske det inte är? Hör Epoq och Rusta ihop på något mer sätt än att Rusta tillhandahåller utrymme i sina butiker åt Epoq?
Jag får rysningar när jag tänker på Rusta och kvalitet. Man ska vara glad om prylarna fungerar under hela garantitiden. När de dessutom ställer ut kök så är i alla fall mina fördomar att Epoq är av samma skitkvalitet som Rustas övriga sortiment, men det kanske det inte är? Hör Epoq och Rusta ihop på något mer sätt än att Rusta tillhandahåller utrymme i sina butiker åt Epoq?
Epoq och Ikea ska var identiska - åtminstone vad jag hört, så nu hoppas jag också att det stämmer! För jag har beställt Epoqs täcksidor och färgade stommar och Ikeas luckor och mekanik. Faktum är att jag beställde ben från Epoq men socklar från Ikea, för dom har en fuktskyddande plastkant mot golvet. Så jag hoppas socklarnas fästclips passar Epoqs ben - men dom ser väääldigt lika ut - skulle bli förvånad om det inte passar!Equinoxe skrev:Enligt min svärfar som bygger och monterar kök så ska Ikea köra egna mått på underskåpen och inte vara av "standardmått" som alla andra tillverkare har. Hur är det med Epoq:s underskåp? Har de samma mått som Ikea med lite högre sockel eller har de samma mått som Marbodal, Tibrokök, HTH och Vedum m.fl?
Vecka 16 får jag reda på om det stämmer!
Se min tråd: http://www.byggahus.se/forum/koek/62376-kombinera-ikea-och-epoq.html
Jag har hört att Rustakoncernens ägare startade också Epoq. Men det är olika bolag. Kanske just därför man hyr in sig i Rustabutikerna.Equinoxe skrev:Jag får rysningar när jag tänker på Rusta och kvalitet. Man ska vara glad om prylarna fungerar under hela garantitiden. När de dessutom ställer ut kök så är i alla fall mina fördomar att Epoq är av samma skitkvalitet som Rustas övriga sortiment, men det kanske det inte är? Hör Epoq och Rusta ihop på något mer sätt än att Rusta tillhandahåller utrymme i sina butiker åt Epoq?
Köken verkar minst lika bra i finish och kvalite som Ikea. Bl.a. tjockare mer gedigna täcksidor och luckor. Dom har däremot inte lika mycket inredning och tillbehör att välja på som Ikea.
Nej, det är inte dubbla hål på något sätt utan endast enkla lodräta rader (4 st) med hål för beslag och/eller hyllor. Dock så är det ju sannolikt att både Blum och Mepla passar med dessa hål.62_an skrev:
Däremot så drabbas jag av att få borra om alla förborrade lådfronter på grund av Epoqs byte av beslag/leverantör! Ganska störigt. De skickar med en mall så att man själv får göra nya hål till de nya beslagen. Höga lådfronter får ett stort hål synligt vilket de skickar med en plastplugg för att dölja... Inte särskilt roligt, otroligt tidskrävande, och ännu träligare att de inte alls har informerat om detta.
EDIT:
Glömde ju skriva: Utöver 1 st felaktig topp/botten (delarna är identiska) så var en lådbotten skavd från fabrik och 1 st lådfront blev felborrad av mig helt på grund av att Epoqs bruksanvisning har felaktigheter gällande montering av de nya lådsystemen. Jag har meddlelat Epoq idag om dessa brister och väntar på svar.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Fick våra Epoq prylar idag (stommar, ben, täcksidor, krönlist) - exakt på dan´ 4v efter beställning. Det verkar som dom håller på leveransen medvetet så att det blir 4v !?
Nu får vi vänta i två veckor till på luckorna och lådmekaniken från Ikea. Ska bli spännande och se om det passar!
Jag får väl starta en ny tråd när det blir dax att börja riva det gamla köket.
Men först måste vi vänta på en firma som ska hjälpa oss med en platta som satt sig. Det måste fixas innan det går att börja med köket. I värsta fall kan vi inte riva det gamla köket förrän till hösten.
Fösta gången vi trodde hjälpen skulle komma var i höstas :|
Vi har iaf snart alla delar hemma, inklusive RF-bänken från Furhoffs som kommer nästa vecka.
Nu får vi vänta i två veckor till på luckorna och lådmekaniken från Ikea. Ska bli spännande och se om det passar!
Jag får väl starta en ny tråd när det blir dax att börja riva det gamla köket.
Men först måste vi vänta på en firma som ska hjälpa oss med en platta som satt sig. Det måste fixas innan det går att börja med köket. I värsta fall kan vi inte riva det gamla köket förrän till hösten.
Fösta gången vi trodde hjälpen skulle komma var i höstas :|
Vi har iaf snart alla delar hemma, inklusive RF-bänken från Furhoffs som kommer nästa vecka.
Furhoffsbänken kom igår. Väldigt skyddad i en specialsnickrad låda.
Man har använt klammer vid monteringen av lådan. De flesta som stack in mot bänken var invikta, utom vid ett par stolpar - har naturligtvis blivit märke i bänken :|
Klantigt!
Annars ser bänken väldigt fin ut!
Man har använt klammer vid monteringen av lådan. De flesta som stack in mot bänken var invikta, utom vid ett par stolpar - har naturligtvis blivit märke i bänken :|
Klantigt!
Annars ser bänken väldigt fin ut!
Fick du del för del utbytt, t.ex en ny sida, eller fick du en helt ny stomme även om bara en sida var fel?ginnfilt skrev:
Vad gjorde du med det gamla felaktiga - ville dom ha tillbaks det?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Har elektrikern gjort fel hos mig?
El -
Effektavgift (den nya) hos Göteborg Energi
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hur effektiv är värmen hos storfräsarna?
Värme allmänt -
Input på den effektivaste inställningen för frånluftsvärmepump. Första hösten i nybyggt hus.
Värme allmänt -
Mest effektivt på hösten, LLVP eller BVP?
Värmepumpar