Hej, vi har ett vattenburet konvektorelement (kan inte hitta något märket) som aldrig verkar bli riktigt varmt.

Ledningen som går in i elementet är varmt, elementet är som bäst ljummet och ut-ledningen är kall.

Jag har testat att lufta elementet och det har inte hjälpt.

Någon som har någon aning vad som kan göras för att få upp ordentlig temp? Vi har inga problem med övriga vattenburna (vanliga) element.

Tacksam för hjälp!
 
  • Konvektorelement monterat längs väggen med synliga in- och utgående rör och ventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är strypningen öppnad? (Under "hatten" på den sneda på nedersta röret) skruvar man in stryper man flödet och ut så ökar man flödet) Den ska justeras för ett lämpligt flöde.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
E elmont skrev:
Är strypningen öppnad? (Under "hatten" på den sneda på nedersta röret) skruvar man in stryper man flödet och ut så ökar man flödet) Den ska justeras för ett lämpligt flöde.
Tack för snabbt svar! Testar det ikväll!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.