11 757 läst ·
19 svar
12k läst
19 svar
Kallras i ett nybygge?
Har nu testat och jo, ställer jag mig barfota precis mot fönstren så är det kallare. Men 15 cm in känner jag ingen skillnad mot någon annan stans i huset. Har väl aldrig varit tillräckligt nära för att märka det tidigare.... Kan väl tillägga att vi har -8 just nu och det kanske märks mer när det är kallare ute (fast jag märkte inget förra vintern).geoham skrev:
Tack för info! Jag mätte nyss och jag överdrev tydligen med 50cm. Det är kallare i ca 15cm radie från fönstret dock mer med Dubbeldörrarna.Asson skrev:Har nu testat och jo, ställer jag mig barfota precis mot fönstren så är det kallare. Men 15 cm in känner jag ingen skillnad mot någon annan stans i huset. Har väl aldrig varit tillräckligt nära för att märka det tidigare.... Kan väl tillägga att vi har -8 just nu och det kanske märks mer när det är kallare ute (fast jag märkte inget förra vintern).
Då verkar det ungefär lika. Men hos oss är det enbart precis vid golvet det känns kallare. Högre upp känns det ingen skillnad. Och vi har varken möbler eller är speciellt nära fönstren så antagligen därför ingen tänkt på det.geoham skrev:
Samma här, vi känner endast vid golvet och inte något högre upp. Men va bra, verkar vara vanligt då.Asson skrev:
Klicka här för att svara