Bor sedan 1 år i ett hus byggt 1947. Inför vintern så har jag valt att byta tätningslister i alla fönster och balkongdörr. Så långt allt väl men efter bytet av tätningslister (byte till Tesamoll silikonlist) så har det blivit ett väldans golvdrag alternativt kallras i hela huset.

Har jag pajat självdraget med detta byte? Finns idag inga ventiler ut, undantaget badrummet på nedervåningen. Skorsten finns men på grund av små barn är det inte aktuellt att elda i den.

Någon som har idéer om vad som kan göras? Fick en fundering på om det kan hjälpa att ta bort en liten bit av tätningslisten i de fönster som har ett element under sig. Om det möjligen skulle kunna hjälpa. Få in mera luft utifrån som värms upp av elementen.
 
testa ta bort någon på ovankant fönster
E EmmSar skrev:
Någon som har idéer om vad som kan göras? Fick en fundering på om det kan hjälpa att ta bort en liten bit av tätningslisten i de fönster som har ett element under sig. Om det möjligen skulle kunna hjälpa. Få in mera luft utifrån som värms upp av elementen.
testa det borde kunna funka, ta bort från ovankanten på fönstret
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.