Hej,
Jag har tagit mig en liten titt på min källartrappa som jag tänkte snygga till.
Frågan är om jag måste gräva upp allt och bygga upp väggen på nytt eller om jag kan bespara mig arbetet och knacka bort puts och det yttersta av fogarna och sen fylla igen fogarna och putsa om.
Jag har börjat knacka bort putsen men ju närmare (betong?) blocken jag kommer ju mer spruckna är fogarna. På de översta lagren närmast översta trappstegen är fogarna bara grus som lätt skrapas bort.
Längre ner är fogarna hårda, men verkar inte sitta ihop med (betong?) blocken. Jag vet inte om detta bara är ytterst eller om det är rakt igenom muren.
Det ser illa ut, jag vet. Men jag skulle vara tacksam för lite rekomendationer.
Bifogar lite bilder på hur det ser ut.
Jag har tagit mig en liten titt på min källartrappa som jag tänkte snygga till.
Frågan är om jag måste gräva upp allt och bygga upp väggen på nytt eller om jag kan bespara mig arbetet och knacka bort puts och det yttersta av fogarna och sen fylla igen fogarna och putsa om.
Jag har börjat knacka bort putsen men ju närmare (betong?) blocken jag kommer ju mer spruckna är fogarna. På de översta lagren närmast översta trappstegen är fogarna bara grus som lätt skrapas bort.
Längre ner är fogarna hårda, men verkar inte sitta ihop med (betong?) blocken. Jag vet inte om detta bara är ytterst eller om det är rakt igenom muren.
Det ser illa ut, jag vet. Men jag skulle vara tacksam för lite rekomendationer.
Bifogar lite bilder på hur det ser ut.
Klicka här för att svara


