Hej,
Idag har jag två rum i källaren på vardera ca 30 kvm där det är gjuten ca 10mm flytspackel/betong på stampad jordgolv.
Jag har tänkt att gräva/bila bort betongen och gräva bort ca 150 mm jord.
Därefter tänkte jag fylla ca 70mm makadam och ca 30mm betong, med armeringsnät (6mm)
Jag vill undvika att gräva djupare då det är ett helvetes jobb. Eftersom det är ca 60kvm totalt så ger varje 10mm väldigt många hinkar som måste bäras upp.
På betongen ska jag sedan lägga klinker. Källaren ska bara användas som förråd, och jag ska inte ha golvvärme eller liknade.
Tror ni det här för lite betong och makadam?
Mvh
4fun
Idag har jag två rum i källaren på vardera ca 30 kvm där det är gjuten ca 10mm flytspackel/betong på stampad jordgolv.
Jag har tänkt att gräva/bila bort betongen och gräva bort ca 150 mm jord.
Därefter tänkte jag fylla ca 70mm makadam och ca 30mm betong, med armeringsnät (6mm)
Jag vill undvika att gräva djupare då det är ett helvetes jobb. Eftersom det är ca 60kvm totalt så ger varje 10mm väldigt många hinkar som måste bäras upp.
På betongen ska jag sedan lägga klinker. Källaren ska bara användas som förråd, och jag ska inte ha golvvärme eller liknade.
Tror ni det här för lite betong och makadam?
Mvh
4fun
Klicka här för att svara

