Hej
Stor renovering pågår i hela huset ink källaren, vi ska lägga heltäckningsmatta i två rum i källaren och lägga klinkers i övriga. Mattorna ska givetvis vara godkända för källare

Där plattsättare ska lägga klinkers kommer vi givetvis använda primer för ändamålet.

Vi vill dammbinda golven där vi ska ha heltäckningsmattorna innan vi lägger mattorna. Hur mkt vi än städar och dammsuger med grovdammsugaren så känns det inte som att vi får bort allt.

Vad ska vi använda? Hagmans 1K eller Betsil ? Har ni någon erfarenhet av endera sorten?
Båda verkar vara diffusionsöppna.

Tack!

J Juliabr skrev:
Vad ska vi använda?
Dambinda för att dammbinda? 🤣🤣
(sorry var tvungen)

O O skrev:
Dambinda för att dammbinda? 🤣🤣
(sorry var tvungen)
Haha!

J Juliabr skrev:
Vi vill dammbinda golven där vi ska ha heltäckningsmattorna innan vi lägger mattorna.
Seriöst:
Behövs det verkligen. Om det ligger lite damm under permanent monterade mattor ser jag inget problem med alls. Men det kanske beror på vad man har för matta. Om den är dammtät eller inte alltså.

O O skrev:
Seriöst:
Behövs det verkligen. Om det ligger lite damm under permanent monterade mattor ser jag inget problem med alls. Men det kanske beror på vad man har för matta. Om den är dammtät eller inte alltså.
Jag tror inte de är dammtäta. Det har pågått slipning av betonggolv, slipning av spacklade väggar och tak så det är mängder av små dammpartiklar

Hagmans 1K körde jag just på flytspacklade golvet I boden, funkade kanon .. drygt och enkelt att applicera med rulle

• Gilla
Juliabr
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.