1 179 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Källare
Hej,
Är det i alla situationer lämpligt att använda en avfuktare i källare?
Jag bor i en gammal trävilla med oinredd källare. Ganska dålig dränering runt huset och färgen på väggarna släpper successivt men inga fuktproblem i huset.
Luftfuktighet ca 70% under sommaren. i källaren.
Jag har hört att en avfuktare som används i en oinredd källare inte gör någon större nytta, eftersom fuktvandringen ändå fortsätter via väggarna men att detta inte är något större problem så länge inte källaren är inredd. Rätt eller fel? Tacksam för kommentarer?
Är det i alla situationer lämpligt att använda en avfuktare i källare?
Jag bor i en gammal trävilla med oinredd källare. Ganska dålig dränering runt huset och färgen på väggarna släpper successivt men inga fuktproblem i huset.
Luftfuktighet ca 70% under sommaren. i källaren.
Jag har hört att en avfuktare som används i en oinredd källare inte gör någon större nytta, eftersom fuktvandringen ändå fortsätter via väggarna men att detta inte är något större problem så länge inte källaren är inredd. Rätt eller fel? Tacksam för kommentarer?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Tack för synpunkterna. Nej ingen tvättstuga utan mer som hobbyplats för lite småarbete. Trä och porösa material försöker jag undvika att det finns där. Fuktigheten ligger på max 72-74% på sommaren (Skåne) och sjunker sedan.M mawno skrev:
/ Claes
Klicka här för att svara