Har en 30-talskällare där puts ramlat(och jag har knackat) ner nedersta 60-70 cm längs en ca 5 meter lång yttervägg.
Bakom putsen sandigt/löst. Skulle det gå att bredspackla (kanske max 3 cm) med HusFix. Har läst att den går att slipa också

Jag bryr mig inte om att det kan finnas produkter som är billgare, jag vill att det ska bli så bra/lättfixat som möjligt

Har läst att man kan använda dammbindare(ex BetSil) för att i viss mån förstärka ytan på puts/betong. Vore det en bra ide att spraya på dammbindare innan Spackling med Husfix för att få lite fastare yta bakom?

Ska måla med någon slags diffossionsöppen färg sedan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.