Hej,
Har en 1 1/2 plans villa bygg år 1973. Jag har problem med extremt kalla golv på övervåningen ca 14 grader nu, har ca 20 grader på undervåningen.
Det finns "lite" isolering i bjälklagret, men det glipar så att det drar in kall luft från kattvinden.
Vägg isoleringen går t.e.x inte ner till innertaket på våningen under.
Undrar nu om jag kan isolera från min kattvind in under golvet så att jag stoppar draget mellan våningarna utan risk för problem med fukt/mögel eller dylikt?
Tror inte företaget som byggde husen visste vad fuktspärrar var för något. ;D
Huset är inte det mest välisolerade direkt...

Tack på förhand,
Pelle
 
Det var inte lätt att försöka sig på ett svar.
Inga ångspärrar säger du....? Säkert?

Det jag kan säga är väl att du måste försöka isolera in hela bostadsutrymmet. Hur du sen gör det är upp till dig. Det kan ju vara idé att smälla upp plast längst in på väggen, om inte annat för att det också förhindrar drag.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.