Hej,
Har en 1 1/2 plans villa bygg år 1973. Jag har problem med extremt kalla golv på övervåningen ca 14 grader nu, har ca 20 grader på undervåningen.
Det finns "lite" isolering i bjälklagret, men det glipar så att det drar in kall luft från kattvinden.
Vägg isoleringen går t.e.x inte ner till innertaket på våningen under.
Undrar nu om jag kan isolera från min kattvind in under golvet så att jag stoppar draget mellan våningarna utan risk för problem med fukt/mögel eller dylikt?
Tror inte företaget som byggde husen visste vad fuktspärrar var för något. ;D
Huset är inte det mest välisolerade direkt...
Tack på förhand,
Pelle