Jag tycker att golven är kalla i ett hus byggt före oljekrisen, dvs. 1970. Huset är suterräng, ca 10*15 m, isoleringens tjocklek i botten har jag ingen aning om, även om jag var med när det armerades och göts. Backen består av ett ca 2 m tjockt siltlager med morän under.
Kan man eller Lönar det sig att isolera bottenplattan? t.ex. spruta in polyuretan skum genom några hål?
Stenfot, suterrängplan : ifall man isolerar på utsidan, vad bör man tänka på? Lägga på Isolerskiva? Bör denna Skyddas? Skall dessa fortsätta upp längs hela den putsade väggen, ända upp till tegelvägg? Dränering: borde den bytas samtidigt?