Hej,
Jag har inte lyckats klura ut varför radiatorn är kall, eller vad det beror på.
Jag kan berätta att jag har luftat (bra tryck i vattnet vid avluftning), knackat på rören vid tillopp och retur, samt knackat vid termostat ventilen, tog loss termostaten och motionerat pinnen.
Efter avluftningen (kom ingen luft) men massa vatten så blev den lite varm men sedan svalnar den igen.
Min teori är att det är ingen cirkulation i radiatorn (stopp av smuts) eller stopp i returen..
Vad tror ni?
Bifogar bild på radiatorn..

• Radiator med påskrivna temperaturzoner; blått för kallt och rött för varmt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiatorventil med borttagen termostat som visar tecken på avluftning och möjliga cirkulationsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Skulle satsa på att det är termostaten som fastnat i alla fall

Jag hade samma problem i år, trots att jag bytte packboxen (den som pinnen du motionerat sitter i) förra året. Hur jag än motionerade den så blev det inte varmt. Luftade jag så kom lite värme precis då.

Har en kompis som är rörmokare så jag frågade honom. Ta bort packboxen igen och peta till med en mejsel ett par gånger på ventilen innanför. Det kommer spruta lite vatten sa han, och du får vara beredd att peta igen om den skulle hänga sig i öppet läge antingen när du skruvar ur packboxen eller när du petar sa han. Hjälper det inte så är det troligen täppt.

I mitt fall var det ett våtrum, så det gjorde inget att det sprutade lite vatten. Gjorde som han sa och sedan dess funkar elementet (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.