K
addee skrev:
Jag har fått rekommenderat silkonharts som andas på ett bättre sätt.
Den andas bäst av de tre olika färgsorterna som finns hos maxit att välja till tunnputsen :)

Måste säga att jag blir smått förvirrad efter att ha pratat med personen på fasadföretaget igen, samt läst in mig mera om silikonhartsen på: Siliconharzfarben.com. Ihre Hilfe für Beschichtung, Renovierung und Sanierung von Fassaden.

Silikonhartsen släpper ju inte igenom vatten, men släpper däremot ut ånga/fukt.

Dom har tydligen kört detta på både tegel och putsfasader sen låååååång tid tillbaka, 10-20-tals år.

Silikonhartsen låter ju i mina ögon som en perfekt kombination. Precis som dom skriver också, en kombination från den organiska och mineraliska världen...?!

Nackdelen verkar vara lite "tråkigare" yta eftersom den blir mer perfekt. Positiva är andningen, att den håller sig väldigt ren samt att den inte släpper in vatten, men däremot släpper ut ånga/fukt.

HJÄLP!!! :(

K
Organisk färg = plastfärg.
Tänk på att den släpper ut fukt i ångform, men inte i droppform vilket betyder att, har du minsta spricka i färgen så kan det regna in och det kommer inte ut igen förrän det antagit ångfas och det sker inte över en natt direkt.
Silikonharts används mycket i Tyskland, men de har inte riktigt samma klimat som oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.