3 252 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Kakling
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Om man går upp på 60x60 eller större då? Jag har också ett litet projekt på g, men jag har ett tag på mig.
För vägg dvs
För vägg dvs
Som glad amatör är det ju alltid säkrare att "dubbellimma", men som i filmen då, slätt lager på baksidan av plattan!
Jag har lagt både 40x40 och nu senast 30x60 plattor i natursten (13 mm tjocka) och använde flytfix. Det gick så mycket smidigare med med det än vanligt fix tycker jag...
Kolla här:
Och observera kammen!
Jag hade en vanlig 8 mm kam när jag började men spåren flöt ut så jag ringde en rutinerad gubbe jag känner som sa att det ska vara en speciell kam för flytfix... https://www.bauhaus.se/fixkam-hummern-softgrip-130x280mm
Jag har lagt både 40x40 och nu senast 30x60 plattor i natursten (13 mm tjocka) och använde flytfix. Det gick så mycket smidigare med med det än vanligt fix tycker jag...
Kolla här:
Jag hade en vanlig 8 mm kam när jag började men spåren flöt ut så jag ringde en rutinerad gubbe jag känner som sa att det ska vara en speciell kam för flytfix... https://www.bauhaus.se/fixkam-hummern-softgrip-130x280mm
Klicka här för att svara