Hej kaklade om köket häromdan och när jag skulle sätta tillbaka allt så når inte själva uttaget in.

Så det jag undrar är måste jag böka ut hel insatsen eller kan det finnas "försänkta" uttag så jag slipper det?

Man sätter distansringar och längre dosskruvar

Hade du insatsen kvar när du kaklade? Så uppfattar jag det.

I så fall är det bara att försöka förstöra uttaget och pilla ut det utan att kaklet går sönder och sedan köpa nytt

jag råkade ut för ett liknande fall hos en kund, där hade kunden och eller kaklaren sågat ur kaklet så det infällda uttaget skulle bli infällt i kaklet! dom fick göra om det, dvs kakla om runt hålet eftersom jag skulle gå ut med en kabel från uttaget...

Trots att man är snickare så kan man köra på för fort och då behövs elis och röris illa kvickt ibland :=)

Japp insatsen glömde jag skjuta ut iomed att det nya kaklet är tjockare så når ju locket klart inte in så långt som jag vill. Jag kan självklart knacka bort ett par plattor men vill helst slippa, Och nån vidare el expert är man ju inte, distansringar låter bra det bara åka förbi electroscandia och handla!?

Danne213 skrev:
Trots att man är snickare så kan man köra på för fort och då behövs elis och röris illa kvickt ibland :=)

Japp insatsen glömde jag skjuta ut iomed att det nya kaklet är tjockare så når ju locket klart inte in så långt som jag vill. Jag kan självklart knacka bort ett par plattor men vill helst slippa, Och nån vidare el expert är man ju inte, distansringar låter bra det bara åka förbi electroscandia och handla!?
Du måste ha ett nytt uttag också tänk på det..det gamla är väl överkaklat så det blir till att gå lös med hammare mejsel och plåtsax, var rädd om infästningarna för dosskruvarna bara.

Du kan inte låta insatsen sitta djupt och sedan sätta locket på distanser, då når ju ingen stickpropp i världen ner till insatsen och det är ju där krämen finns ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.