Hej,
Min källare är tudelad - halva är just källare och halva är en liten etta jag har uthyrd (suterräng hus). Jag har nu tänkt att kakla tvättstugan. En långsida är under jord, motsatt sida vetter in mot lägenheten och de två kortsidorna har båda dörrar in mot andra rum i källaren. Hela utrymmet är ok torrt, den gamla putsen sitter bra på alla väggar utom på långsidan som är under jord, där det har flagnat lite. Golvet är betong med brunn mitt på. Jag hade inte tänkt att täta eller göra speciellt mycket förarbete förutom att slipa allt och sätta på fix och kakel/klinker. Det finns vattenburna element i flera rum i källaren och det är bara en tvättstuga så jag hade inte tänkt att lägga tid och pengar på golvvärme heller. Sänker ev. taket med stålbalkar för att dölja fult tak men då hade jag tänk bara stålreglar och innertaket direkt på det . Funkar det ? Eller måste man först sätta gips ?
Vad säger ni som vet om detta ? Gör jag det för enkelt ? Tack / Pia