Vi har precis kaklat in badkar vilket blev fint, men när silikonfogen kom på så blev det rätt fult.
Förstår syftet med fogen, den behöver vara stor för att vatten inte ska samlas i skarven utan rinna ned istället.

Men vi har ju ett tätskikt och kakel bakom alltihop, kan man bara inte strunta i silikon? Känns som det kommer bli finare.

• Vitt badkar, vita kakelväggar, brun mosaikgolv, renoveringsarbete, smuts, byggmaterial, spegelkant synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörnbadkar, krossad kakelplatta, byggstök och renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Om du kan lyfta upp fronten aå är det bara att ta skurmoppen och torka tort.

Tycker inte det ser så farligt ut.
Visst ska badrummet tåla att vatten letar sig ner, men lämnar du en glipa så kommer också tvålrester, shampo, dam och annat bös att leta sig ner i springan. Tror ni kommer få det mycket mer lättstädat med silikonfogen där.

Ändå bra val att gå mot mörkgrått precis som kakelfogarna. En vit fog håller sig inte vit och fräsch särskillt länge

Jag skulle inte skippa silikonfogen, visst, du kommer inte få en fuktskada men eftersom det är rätt svårt att städa under ett inkaklat badkar så skulle jag inte vilja få ner smutsigt vatten, tvål och schamporester, hudrester, etc etc därunder i onödan. En vit fog kanske vore ett alternativ?

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Knivigt. Vi vill ju inte ha ned massa grejer där som sen blir fast där under. Alternativet är att köra en mindre fog och "trycka ned" den mellan vägg och badkar. Problemet blir då istället att vatten kommer stanna kvar där.

Fogen på väggen är ju 2mm och denna är ju typ 6mm, det bryter av väldigt mycket från synintrycket. Tycker jag.

En fog som inte fyller upp hela glipan blir ju också väldigt svårstädat. Lättare att leva med 6mm fog än 6mm äckliga avlagringar ;)

Borde ju gå att använda samma hård fog som du har mellan plattorna.
Är novis här men tänker att om badet änså är inkaklat så borde det inte röra sig och spricka på ett par år iaf. En tanke iaf

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.