Jag är nu inne på Konradssons kakel serie Evolution, vit 15x15 i hög kvalitet. Jag lånade hem prov på denna

M MaiFleuri skrev:
Jag är nu inne på Konradssons kakel serie Evolution, vit 15x15 i hög kvalitet. Jag lånade hem prov på denna

Vit kakelprovsbräda från Konradssons med olika texturer mot tegelvägg och snö ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Herregud vilka vågade färger, former och storlekar du väljer mellan. Varför inte satsa på något mer traditionellt?

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
A AG A skrev:
Herregud vilka vågade färger, former och storlekar du väljer mellan. Varför inte satsa på något mer traditionellt?
Haha nej då ..planen är 15x15 i vitt. Eventuellt har jag nytta av någon av kakellisterna i avslut mot trävägg
A AG A skrev:

• Gilla
AG A
  • Laddar…
M MaiFleuri skrev:
Haha nej då ..planen är 15x15 i vitt. Eventuellt har jag nytta av någon av kakellisterna i avslut mot trävägg
Halvförband

A AG A skrev:
Håller med, varför inte välja en färg och mönster? Kvadratiska vita är ju 80-tal och intetsägande :( Det är en relativt liten yta så använd fantasin!

• Gilla
AG A
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kvadratiska vita är ju 80-tal
Kvadratiska vita är även åtminstone 50- och 60-tal. Rak sättning.

15x15 och 15x7,5 cm har en historia tillbaks till 1800-talet och passar utmärkt om man vill ha en sekelskiftesstil.

• Gilla
MaiFleuri och 1 till
  • Laddar…
M MaiFleuri skrev:
Hej mitt första inlägg! Kan jag få råd kakelval i detta Ikea kök. Bänkskiva blank marmormönstrad kvartskomposit. Först var jag inne på 10x20 vitt fasat kakel, men osäker nu, det blir kanske rörigt o mycket skuggbildningar eftersom 3 mötande väggar där kakel ska sättas.. Vad tror ni om kvadratisk 15x15 rak sättning?
Blank eller kanske halvmatt kakel till blank bänkskiva? Oj detta är svårt kan knappt visualisera. Tänkte höra mer er Har ni tips? Ljust ska det vara , litet kök i norrläge Golvet under täckpapp är borstat baseco brun furu.
Vad tror nu om konradssons belle epoque 15x20 white, den är lite struktur blank och lite sliten look inte kritvit utan mjuk vintage vit. Tänker att det kan skapa snygg kontrast till högblank marmormönstrad kvartskomposit Modernt kök, vita skåp, rostfri diskho, diskmedelsflaska märkt YES, kaffebryggare, vit kakelvägg.
Skapa konto

Strunta i att kakla kortväggen jämte fönstret, känns modernare att ha samma som i övriga köket där. Blir det inte lite väl tråkigt med 15x15-kakel med raka fogar?

E Enannananna skrev:
Strunta i att kakla kortväggen jämte fönstret, känns modernare att ha samma som i övriga köket där. Blir det inte lite väl tråkigt med 15x15-kakel med raka fogar?
Modernt kök med vita skåp, rostfria vitvaror, kakelvägg och köksredskap.
Skapa konto

E Enannananna skrev:
Tack för svar. Jo , jag har ändrat mig! Inte vitt 15x15. Nu är jag inne på konradssons belle epoque blankt med patina ljus gråbeigevit blank och struktur.
Jag vill nog kakla även gaveln eftersom jag ser fram emot att baka och stöka på där

Vitt är snyggt! Vit 100×200 utan fasade kanter är min nya favorit, givetvis (mitt tycke) med vit smal fog. Man ska hellst kunna leva med kökskakeln i många år....

• Gilla
MaiFleuri
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.