Tilluften kommer ju framifrån genom den stora luckan, de små inne i brännkammaren går bara till botten av respektive sidas kanal. De anväds för att aska ur/sota kanalerna.
Åhå - du har en "fin" kakelugn. Kan bara instämma med Wester - och tillägga att för er som INTE har luckorna - så sitter det antagligen 2 lösa tegelstenar istället ;-) (Och det är hyffsatt lätt att sätta dit små sotningsluckor om man tycker det är finare
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.