Klinkergolv med dåligt utförda fogar och ojämn fogbredd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har haft två olika klinkersläggare i två olika badrum med helt olika resultat enligt mig.

Närbild av klinkergolv där fogar verkar ojämna och bristande i utförandet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


vad tycker ni?
är detta godkänt resultat?
vad kan man göra så det blir liknande resultat som är på den översta bilden?
 
Ser ut som det torkat för länge innan tvättning
 
V Värmeinjusterare skrev:
[bild] Har haft två olika klinkersläggare i två olika badrum med helt olika resultat enligt mig.

[bild]

vad tycker ni?
är detta godkänt resultat?
vad kan man göra så det blir liknande resultat som är på den översta bilden?
det var inte tvättat alls vad jag vet
 
BirgitS
Om det inte hade varit tvättat hade du nog haft en massa fog ovanpå plattorna.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om det inte hade varit tvättat hade du nog haft en massa fog ovanpå plattorna.
det kan du har rätt i, men det var inte tvättat ordentligt det låg en massa fogmassa kvar både på väggar och golv, men nu har dem tvättat men fogarna ser inte bättre ut ändå. min tanke är att dem har lagt i för lite fogmassa och/eller rengjort själva fogarna så en del fogmassa har kommit ut.

frågan är bara hur man får det snyggt i efterhand?
 
BirgitS
Det går ju att kratsa ur fogar och lägga dit ny men risken är att det blir skador på kakelplattorna. Ekonomisk ersättning är en annan möjlighet.
 
Det är så jag tänkte också, men när jag har tittat på fogarna ser det ut som det skulle finnas plats för mer fogmassa men jag vet inte om man kan lägga i mer eller det bara kommer att ramla ut.
det är gjort i början av augusti.

När jag pratade med chefen för detta så tyckte han att det var okey, min fråga är vad ni anser?
 
BirgitS
Fogen behöver en viss tjocklek för att sitta kvar.

Hur mycket ser man på en meters avstånd och med ljus rakt framifrån (inte släpljus)?
Det är tydligen vad besiktningsmän brukar utgå ifrån.

Gissningsvis behöver du ta in en besiktningsman om du ska komma vidare med chefen.
 
  • Gilla
Värmeinjusterare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.