Jag har en kaklad duschhörna där jag försökt skrubba bort smuts med svampar och kakelfogsborste. Igår upptäckte jag att det är hål i fogarna på flera ställen. Kan jag laga det utan att behöva riva bort kaklet? Tacksam för tips. Jag vill inte behöva renovera hela badrummet bara pga detta.

G Görrättdirekt skrev:
Jag har en kaklad duschhörna där jag försökt skrubba bort smuts med svampar och kakelfogsborste. Igår upptäckte jag att det är hål i fogarna på flera ställen. Kan jag laga det utan att behöva riva bort kaklet? Tacksam för tips. Jag vill inte behöva renovera hela badrummet bara pga detta.
  • Ja, det går utmärkt att fylla igen.

• Vill man få det riktigt bra tar man bort all gammal fog och fogar om allt.
    Då slipper man att nya bitar lossar snart igen och man får exakt samma färg på alla fogar.

• Gilla
Görrättdirekt
  • Laddar…
Jag kan inget om kaklade duschväggar. Vad använder man mellan kakelplattorna? Om man tar bort allt, trillar inte kaklet loss då?

G Görrättdirekt skrev:
Jag kan inget om kaklade duschväggar. Vad använder man mellan kakelplattorna? Om man tar bort allt, trillar inte kaklet loss då?
Kakelfog. Plattorna sitter mot golv och vägg med fix.

• Gilla
Görrättdirekt
  • Laddar…
K Kane skrev:
Kakelfog. Plattorna sitter mot golv och vägg med fix.
Tack, då är frågan: är det cementbaserad kakelfog mellan kakelplattorna och silikonbaserad kakelfog i hörnor?

I hörnorna är det nog bara silikonfog.
Typ,
Siliconfog, Sikasil C, 300 ml.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kane skrev:
I hörnorna är det nog bara silikonfog.
Typ,
[bild]
Mellan fogarna, måste man blanda till cementfog eller finns det också färdigt att applicera på?

G Görrättdirekt skrev:
Mellan fogarna, måste man blanda till cementfog eller finns det också färdigt att applicera på?
Du behöver inte blanda själv.

• Gilla
Görrättdirekt
  • Laddar…
K Kane skrev:
Du behöver inte blanda själv.
Nej, man kan be en vän blanda.

• Haha
Görrättdirekt och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.