5 029 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Kakelfog?
Hej!
Vi har precis köpt ett nytt hus, jätteroligt
Massa tillval å tid läggs ner men nu när vi väl flyttat in så stämmer inte mått mellan spottar mm. Den största grejen var väl ändå att de skiftat på fogarna på golv å vägg. Den mörka fogen vi skulle haft på golvet p g a all smuts sitter på väggen till vårt vita kakel och den ljusa på golvet, alltså tvärtom, hur agerar man?
mvh
bambi
Vi har precis köpt ett nytt hus, jätteroligt
Massa tillval å tid läggs ner men nu när vi väl flyttat in så stämmer inte mått mellan spottar mm. Den största grejen var väl ändå att de skiftat på fogarna på golv å vägg. Den mörka fogen vi skulle haft på golvet p g a all smuts sitter på väggen till vårt vita kakel och den ljusa på golvet, alltså tvärtom, hur agerar man?
mvh
bambi
Är det nybygge ? Totalentreprenad eller ?
I så fall har ni väl en slutbesiktning.
Om du fyller i lite mer info så får du säkert massor av svar.
Finns också många trådar om liknande situationer.
För mig låter det som om de ska foga om badrummet.
Ingen jättegrej, och klantigt gjort om det inte stått fel i ert underlag.
Mörkare fog på golv är väl standard.
/Mats
I så fall har ni väl en slutbesiktning.
Om du fyller i lite mer info så får du säkert massor av svar.
Finns också många trådar om liknande situationer.
För mig låter det som om de ska foga om badrummet.
Ingen jättegrej, och klantigt gjort om det inte stått fel i ert underlag.
Mörkare fog på golv är väl standard.
/Mats
Hej!
Ja, det är nybygge med totalentrepenad. Jag vill juh givetvis att de ska fixa alla felen, man lägger juh jättetid på alla tillval, då vill man att det ska bli rätt. men jag är samtidigt orolig att det ska skada annat som tex fast som de skiter i för att de är sura för att de fick göra om eller att de missar utan flit.
Jag hade räknat ut perfekt vad lamputtaget skulle sitta över matsalsbordet, stod i deras ritning, ändå missar de med 40 cm. Blir juh att riva upp hela taket och göra om och fixa, hur hade ni gjort där?
Mvh
Bambi
Ja, det är nybygge med totalentrepenad. Jag vill juh givetvis att de ska fixa alla felen, man lägger juh jättetid på alla tillval, då vill man att det ska bli rätt. men jag är samtidigt orolig att det ska skada annat som tex fast som de skiter i för att de är sura för att de fick göra om eller att de missar utan flit.
Jag hade räknat ut perfekt vad lamputtaget skulle sitta över matsalsbordet, stod i deras ritning, ändå missar de med 40 cm. Blir juh att riva upp hela taket och göra om och fixa, hur hade ni gjort där?
Mvh
Bambi
Klicka här för att svara