Hej,
Jag har nylligen bytat 2 plattor i vår dusch. Efter att kakelfog torkat hade den gammla och det nya kakelfog nästan samma färg, men efter att ha tagit en dush märkte jag att den nya kakelfog har blivit lite mörkare medan den gammla var bara jusgrå.
Tydligen suger kakelfog upp vatten, är det normalt?
Värför ändras inte färgen på den gamla kakelfog vid kontakt med vatten? Jag ser att färgen ändras bara på den nya.
Finns det något lösning så att det nya kakelfog inte bli mörkare vid kontakt med vattnet?
Jag har nylligen bytat 2 plattor i vår dusch. Efter att kakelfog torkat hade den gammla och det nya kakelfog nästan samma färg, men efter att ha tagit en dush märkte jag att den nya kakelfog har blivit lite mörkare medan den gammla var bara jusgrå.
Tydligen suger kakelfog upp vatten, är det normalt?
Värför ändras inte färgen på den gamla kakelfog vid kontakt med vatten? Jag ser att färgen ändras bara på den nya.
Finns det något lösning så att det nya kakelfog inte bli mörkare vid kontakt med vattnet?
Redigerat:
Tack för svaret. Om så är fallet värför ändras inte färgen på den gamla kakelfog( vid kntakt med vattnet), Jag ser att färgen ändras bara på aden nya?MrJay skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Skåne
· 8 498 inlägg
Kan ju vara att den inte genomhärdat innan du duchade.
Liknande trådar
-
Ny trekammarbrunn, hus saknar avluftning.
Vatten & Avlopp -
Ny koppling till inloppsslang E-lux kyl med vatten
Vitvaror -
Ansluta ny 100 mm dagvatten till brunn: manschett eller fogmassa
Vatten & Avlopp -
Fogmassa i nybyggt badrum är fuktig & fäller. Vad är fel?
Badrum -
Ny fogmassa i med gamla kaklet kvar?
Kök