Hej,

Jag har nylligen bytat 2 plattor i vår dusch. Efter att kakelfog torkat hade den gammla och det nya kakelfog nästan samma färg, men efter att ha tagit en dush märkte jag att den nya kakelfog har blivit lite mörkare medan den gammla var bara jusgrå.

Tydligen suger kakelfog upp vatten, är det normalt?

Värför ändras inte färgen på den gamla kakelfog vid kontakt med vatten? Jag ser att färgen ändras bara på den nya.

Finns det något lösning så att det nya kakelfog inte bli mörkare vid kontakt med vattnet?

• Närbild av kaklade duschväggar med vit fogmassa och en duschstång med ansluten duschslang i krom. Ny och gammal fogmassa synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
MrJay
Kakelfog ska släppa igenom vatten, det du ser är helt normalt när man kompletterat med ny fog i efterhand

• Gilla
Hadeer
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Kakelfog ska släppa igenom vatten, det du ser är helt normalt när man kompletterat med ny fog i efterhand
Tack för svaret. Om så är fallet värför ändras inte färgen på den gamla kakelfog( vid kntakt med vattnet), Jag ser att färgen ändras bara på aden nya?

Finns det något lösning så att det nya kakelfog inte bli mörkare vid kontakt med vattnet?

Redigerat:
Kan ju vara att den inte genomhärdat innan du duchade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.