Byggahus.se

Kakel - Varning!

  1. 7
    Medlem Nivå 1
    Den 18 jan beställde jag kakel från Stonefactory. Jag fick god hjälp av kundsupport och leveransen skulle ta 3-5 arbetsdagar. Ingen hörde av sig och dagarna gick.

    Den 26:e jan fick jag veta att leveransen hade kommit fram för utleverans redan den 21:a men ingen hade kontaktat oss. Vi ringde och fick besked om att leverans skulle ske den 29:e. Vi ordnade arbetare som skulle ta emot leveransen vid huset samt tog ledigt i slutet av dagen från våra arbeten för att se över kakelleveranserna innan kaklet skulle upp i huset dagen efter. Lådhös kakelleverans dök upp och var komplett, men kaklet från hero kom aldrig. De hade glömt ta med våra paket på morgonen och ville därför inte leverera. Oacceptabelt när vi har byggare som tar betalt per timme för att vänta på leveransen. oacceptabelt då allt kakel skulle upp på lördagen.

    Vi får suverän support från Hero kakel som ringer fraktfirman DSV som då lovar leverans samma kväll. Jag som är halvvägs till sthlm igen åker tillbaka ut till huset utanför uppsala och väntar. men ingen leverans. DSV hör ej av sig och när Herokakel till sist får tag i dem igen är ingen transport på väg.

    Ingen transport kan heller ske lördag vilket försenar hela vårt bygge. När leveransen ska ske nu på måndag innebär det att vi måste ta ledigt från vårt jobb för att kontrollera frakt. vi får betala byggarbetar för arbetstid under helg då de skulle ha satt upp vårt kakel men som aldrig dök upp. vi får betala för tiden som arbetarna som skulle bära in kaklet åt oss stod och väntade utan leverans.

    Jag menar att det inte går att använda DSV som fraktfirma åt underleverantörer när de inte kan ordna till misstag som gjorts.

    Bemötandet från DSV har varit fruktansvärt. Dem har kostat oss tid och pengar med deras brutna löften och de lögner som supporten utgav som fakta.

    // Missnöjd kund

    * Uppföljning
    Hero kakel lovade oss en kompensation för fraktmisstaget. Detta skedde inte. Stonefactory försökte nå oss för att prata men vi kunde ej ta dessa samtal denna kväll utan vi bestämde att vi skulle talas vid dagen efter. Detta skedde inte.
    Vi mailade stonefactory om den utlovade återbetalningen från Herokakel, men de menar att inget sådant är sagt. Det har nu gått fler veckor sedan den försenade leveransen och ingen kompensation har skett.
     
  2. J
    Medlem · Nivå 11
    Välkommen till byggahus!
    Det verkar vara mycket misstag begångna här. Förstår inte riktigt varför du beblandar dig så mycket med fraktfirman om du är kund hos kakelfirman? Men vem vågar betala hantverkare för att ta emot en leverans? Har du nerver av stål? Antar att du inte läst tråden om posten /UPS/DHL etc härinne? Alla som haft med fraktfirmor att göra vet att det är mer regel än undantag att det är försenat, bortglömt, tappat, uppätet av hund, xxxxxxx av yyyyyy. Ersätt med valfritt ord.
     
  3. Stringfellow Hawke
    Medlem Nivå 11
    Du kunde ju åkt till typ Kakelspecialisten och kanske betalat 50 kr mer per kvadrat men haft full kontroll på situationen. Väljer att åka själv och hämta mitt golv på fredag.

    Fraktfirmor går inte att lita på.
     
  4. pelpet
    Medlem · Nivå 21
    Det enkla och lite trista svaret här är att det är så här det fungerar med leveranser. Ganska ofta blir det strul, och när det blir strul så består kompensationen i omleveranser, en liten prisreduktion eller liknande. Man får inte ersättning för merkostnader för mottagning, projektförsening eller liknande.
     
    • Laddar…
  5. J
    Medlem · Nivå 11
    Nej precis. Då hade ju ingen kunnat driva ett fraktbolag. Plötsligt har nån hyrt in Peter Stormare som mottagare, utklädd till Tomten, och ska ha 100 papp tillbaka.
     
  6. M
    Medlem · Nivå 7
    DSV är i en klass för sig själva när det gäller fraktfirmor. Hade dem tidigare på firman men det var en fullständig röra om det blir fel så är det fel, förvänta dig inte att de löser det. Det hela drivs av lokala åkare, papperslistor och en dator som står "någonstans i Danmark" och därför kan personalen i Sverige inte ändra på uppgifterna. Vad jag vet så är DSV enda fraktfirman som fakturerar en transport bara för att man skrivet ut adresslappen utan att de fått något paket, säger en hel del om hur de fungerar!
     
    • Laddar…