mr_bygg: Ja det är samma rum det gäller!

MickeT skrev:
Det känns väl ok - och det enda valet vi hade faktisk. Dom började med 5000 kr i kompensation så 20.000 känns iaf bättre...
Fråga dig själv vad du kommer att känna om ett år, ett kakel som ni inte vill ha eller 20.000:- som förmodligen har gått åt att fylla ut andra hål (vid nybyggnad så finns det massor av hål). Jag själv hade tagit striden med hänvisning till avtalet... Lycka till...

Thomas59
20 000 kr är bättre än 5 000 kr.

Förstår att det är svårt att stå emot och hantverkarna är vana (undra varför:rolleyes:) att få klagande kunder att backa. Håller till viss del med om att det är en lite för låg summa att börja processa om. Nu behöver det inte gå till process bara för att man anlitar en advokat. Ett väl formulerat brev från advokatbyrån brukar kunna få många krångliga firmor att backa direkt.

I detta fall hade du nog haft ett bra case men nu är det bara att gå vidare.

Nej det är tyvärr inte alls så att sanningen alltid vinner i en juridisk tvist :( Nu dök Thomas59 upp med ett inlägg som gjorde mitt lite onödigt :P men så tänkte jag också, Du behöver inte gå till domstol för att Du engagerar en advokat. Får Du tag på en som är van vid den här typen av tvister kan denne skriva ett brev till din motpart som gör dom tillräckligt nervösa för att bjuda till lite mer.

Men det är förståeligt om man inte orkar bråka med puckon som bara försöker lura en också. Problemet är väl bara att samma klåparfirma ska fortsätta kakla i ditt hus :O

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.