18 542 läst ·
60 svar
19k läst
60 svar
Kakel mörknat, ej godkänd reklamation
Hur gör ni när ni rengör badrummet? Används någon av de där starka "spruta-på-torka-av"-produkterna? Jag har fått tydlig missfärgning på vissa plattor vid användande av sådana medel. Troligtvis lät jag medlet vara på för länge.
Det enda vi är 100% säkra på att de inte såg ut så från början badrummet är snart 1 år och ja märkte det för ett par dar sedan.nino skrev:
..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så ni har inte satt upp duschen på ett år?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag skulle misstänka att det är vatten bakom plattorna som ger färgningen. Vad är det för fog nere i golv-vägg vinkeln?
Om man har en silikonfog där så är det viktigt att den inte får "bottna", vatten måste kunna passera bakom fogen. Och det rekommenderas att inte ha mjukfog i den vinkeln.
Om man har en silikonfog där så är det viktigt att den inte får "bottna", vatten måste kunna passera bakom fogen. Och det rekommenderas att inte ha mjukfog i den vinkeln.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
OM det ä så, så kan man väl iofs diskutera hur rimligt det är att kakelfärgen skall ändras pga. vatten.
Det är ju en vansklig uppgift att rensa bort silikonfogen, om den finns. Lätt att skada tätskiktet.
Det är ju en vansklig uppgift att rensa bort silikonfogen, om den finns. Lätt att skada tätskiktet.
Nja, är det "riktigt" gjort är det inget större problem att med en "fogskrapa" ta bort silikonet i vinkeln, fixt är ju så pass hårt att det känns på en gång när man når det och tätskiktet ska ju ligga en bit från plattorna och vara täkt med fix.
Produkter som diskuteras: "fogskrapa"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
149 kr inkl moms
Läs mer