Hur gör ni när ni rengör badrummet? Används någon av de där starka "spruta-på-torka-av"-produkterna? Jag har fått tydlig missfärgning på vissa plattor vid användande av sådana medel. Troligtvis lät jag medlet vara på för länge.
 
JBa skrev:
Hur gör ni när ni rengör badrummet? Används någon av de där starka "spruta-på-torka-av"-produkterna? Jag har fått tydlig missfärgning på vissa plattor vid användande av sådana medel. Troligtvis lät jag medlet vara på för länge.
Nej inga starka medel används
 
Hej! Är mycket intresserad av vad ni kom fram till och om det löste sig för er? för det verkar som vi har råkat ut för exakt samma sak! /m
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Macaino: är det inte helt enkelt så att det där är plattor från en annan bränning?
 
nino skrev:
Macaino: är det inte helt enkelt så att det där är plattor från en annan bränning?
Det enda vi är 100% säkra på att de inte såg ut så från början… badrummet är snart 1 år och ja märkte det för ett par dar sedan.
.. IMG_0189.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0185.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag antog också att det var missfärgning från fabrik på Macianos första bild. Verkar ju konstigt att ett sådant mönster uppträder efter ett år.

//Johan
 
Så ni har inte satt upp duschen på ett år?
 
pettervikman skrev:
Så ni har inte satt upp duschen på ett år?
Vad menas? Bilderna utan duschblandare är ju från när det nyss var klart...
 
Jag skulle misstänka att det är vatten bakom plattorna som ger färgningen. Vad är det för fog nere i golv-vägg vinkeln?

Om man har en silikonfog där så är det viktigt att den inte får "bottna", vatten måste kunna passera bakom fogen. Och det rekommenderas att inte ha mjukfog i den vinkeln.
 
allt var klart för ett år sedan! la upp bilder så ni skulle se skillnad på kaklet inte duschen....... tror på din teori där hempularen
 
OM det ä så, så kan man väl iofs diskutera hur rimligt det är att kakelfärgen skall ändras pga. vatten.

Det är ju en vansklig uppgift att rensa bort silikonfogen, om den finns. Lätt att skada tätskiktet.
 
Nja, är det "riktigt" gjort är det inget större problem att med en "fogskrapa" ta bort silikonet i vinkeln, fixt är ju så pass hårt att det känns på en gång när man når det och tätskiktet ska ju ligga en bit från plattorna och vara täkt med fix.
 
Bumpar tråden då jag fick en fråga idag om samma problem...

Hur har det gått?
 
nino nino skrev:
Bumpar tråden då jag fick en fråga idag om samma problem...

Hur har det gått?
Står inför samma problem hur har det löst sig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.