6 855 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
kakel/klinker på K-Rauta sämre kvalite?
Hej!
Finns just nu vitt matt kakel 25X36 89:-
på K-Rauta.
Är det ngn som vet om kvaliten är sämre än andra .....
Priset är grymt bra!
Även golv klinker Nova för 89:-
Finns just nu vitt matt kakel 25X36 89:-
på K-Rauta.
Är det ngn som vet om kvaliten är sämre än andra .....
Priset är grymt bra!
Även golv klinker Nova för 89:-
vi köpte billigt och lite dyrare kakel o klinker till vår tvättstuga där, det vi noterade var att det dyrare var bra och de billigare var ojämna i storlek, det kunde skilja ett par millimeter, vet inte om det är generellt så med billigare plattor. Allt som vi köpte på Höganäs till resten av huset var mer exakta mått, och dyrt! 
Angående storleken. Alla plattor oavsett kvalitett har olika storlekar i olika bränningar. Det står också på paketen vilken avvikelse det är på storleken.
Skulle man inte kunna plocka ut plattor med samma storlek på K-ruta?
Skulle man inte kunna plocka ut plattor med samma storlek på K-ruta?
Skillnaden mellan 89-kronorskakel och dyrare kakel är att den förstnämnda ofta ser sämre ut, tycker jag. Om du tittar närmare på de som finns på K-Rauta för 89:- (t ex) så ser färgen på plattan dittryckt ut, den är pixelerad. Den helvita har jag för mig var lite bättre.
Tyvärr måste ju plånboken vara med och bestämma, men personligen tycker jag att det är bättre att lägga på en hundring (eller ett par, tre, fyra... :-/)/kvm och få en snygg platta. Att kakla och klinkla är ju inget man går lös på så där väldigt ofta.
Tyvärr måste ju plånboken vara med och bestämma, men personligen tycker jag att det är bättre att lägga på en hundring (eller ett par, tre, fyra... :-/)/kvm och få en snygg platta. Att kakla och klinkla är ju inget man går lös på så där väldigt ofta.
Hej,
har köpt kakel samt klinker på just K-rauta för ca 180kr/m2 till vårt grovkök. Min plattsättare trodde icke att det var så billigt, han kände ingen större skillnad på dessa plattor jämfört med "märkeskakel" för ca 400-500 kr/m2. Oftast är det dyra kataloger samt bra adresser man betalar för, i viss mån även radioreklam mm :
Nånstans måste ju detta tas ut, och då läggs det givetvis på produkter och tjänster, inte alltid det handlar om kvalitén.
mvh
TyraMyra
har köpt kakel samt klinker på just K-rauta för ca 180kr/m2 till vårt grovkök. Min plattsättare trodde icke att det var så billigt, han kände ingen större skillnad på dessa plattor jämfört med "märkeskakel" för ca 400-500 kr/m2. Oftast är det dyra kataloger samt bra adresser man betalar för, i viss mån även radioreklam mm :
mvh
TyraMyra
Klicka här för att svara