A
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
"Rättstavaren". Eller möjligen min lilla hjärna, är boven. 3kW är effekten om jag inte minns käpprätt fel. 1, 2 kW, eller båda tillsammans.
En hederlig Elektro standard. Uttaget finns på en statlig verkstad, där jag jobbade. Hade en sladdvinda där det som vanligt är, varnades för att ha den ihoprullad vid drift. Något jag givetvis ville testa.:D
[länk]

Staffans
En gammal kund till mig testade också det där med hoprullad kabelvinda och värmefläkt. Eller, det var egentligen en försäkringstagare till våran kund, för huset fattade eld och vi kom in som återuppbyggare.
 
Om kabeln har problem att rullas upp i dagsläget måste det ju bli mycket svårare att rulla upp den om den måste passera ett hål i väggen på väg till vindan. Hur långt är det från garageväggen till där du parkerar bilen? Kan du inte ha ett uttag på utsidan av garageväggen där du kan koppla in motorvärmaren? Och kanske en krok på väggen där du kan hänga kaveln när den inte används. Kabelvindor som alltid rullar upp sig när de skall brukar vara sällsynta. Och till det kommer risken med hög belastning när den är delvis upprullad.
 
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Men säger nu användare @Staffans2000 att det är lugnt så kan givetvis alla köra på detta vis.

Glöm inte transformera upp spänningen först.
Mer än vanligt larvigt inlägg av @El-Löken66
Jag bara beskrev mitt lilla prov. För TS del löser en spik i väggen och ny fru problemet. Betydligt enklare än att borra hål i garaget.

När nu ändå du, El-Löken är på tapeten, kanske du kan förklara vad du ville framföra med ditt PM. nedan, som du vägrade att förklara för mig direkt via den ordinarie kanalen, trots att jag frågade flera gånger.


"Igång och skriver en massa vanvettiga inlägg varvat med att samiska folks ryggar röda, detta är något som i sanning skapar STOR irritation hos oss. :sick:

Så du tänker på det."


Att Samer med röda ryggar, är irriterade, kan jag förstå. Men att du engagerat dig i den nordiska ursprungsbefolkningens känslighet för ultraviolett bestrålning, är säkert bra, på något sätt. Men varför framföra ditt engagemang bara till mig?
Och vilka är "oss"?

Staffans
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Müssli och 2 till
  • Laddar…
E
Det står smiska, inte samiska.

Vad nu det har att göra med dina råd som kommer bränna ner folks hus?

Gör som det står i anvisningen bara, varken mer eller mindre.

Fullt upprullad får lasten anpassas efter detta.
 
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Det står smiska, inte samiska.

Vad nu det har att göra med dina råd som kommer bränna ner folks hus?

Gör som det står i anvisningen bara, varken mer eller mindre.

Fullt upprullad får lasten anpassas efter detta.
Nej, Löken. Fel igen!
Här är kopian av ditt PM till mig, en gång till.

Igång och skriver en massa vanvettiga inlägg varvat med att samiska folks ryggar röda, detta är något som i sanning skapar STOR irritation hos oss. :sick:

Så du tänker på det.


Det var så förvirrade att jag frågade om det var felskickat. Eftersom du inte ville förklara dig, utan istället skrev ännu mera strunt. Lade jag ut det här istället.
"smiska folks ryggar röda", skulle det tydligen stå (lätt hänt). Men, vad har det med elkabelvindor att göra och vilka är "oss" som jag skapar "STOR irritation" hos?
Vilka "råd" som kommer att bränna ner folks hus?
När Löken är i farten blir frågorna fler och svaren färre. Framförallt i elfrågor.:sick:

Är det fler än jag som välsignats av Lökens klarsynthet. Eller, är jag "den utvalde"?:p

Slutligen. Till er övriga, ber jag om ursäkt för denna lilla utsvävning.

Staffans
 
E
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nej, Löken. Fel igen!
Här är kopian av ditt PM till mig, en gång till.

Igång och skriver en massa vanvettiga inlägg varvat med att samiska folks ryggar röda, detta är något som i sanning skapar STOR irritation hos oss. :sick:

Så du tänker på det.


Det var så förvirrade att jag frågade om det var felskickat. Eftersom du inte ville förklara dig, utan istället skrev ännu mera strunt. Lade jag ut det här istället.
"smiska folks ryggar röda", skulle det tydligen stå (lätt hänt). Men, vad har det med elkabelvindor att göra och vilka är "oss" som jag skapar "STOR irritation" hos?
Vilka "råd" som kommer att bränna ner folks hus?
När Löken är i farten blir frågorna fler och svaren färre. Framförallt i elfrågor.:sick:

Är det fler än jag som välsignats av Lökens klarsynthet. Eller, är jag "den utvalde"?:p

Slutligen. Till er övriga, ber jag om ursäkt för denna lilla utsvävning.

Staffans
Du rekommenderar att folk kör laster på 3kV i en helt hoprullad kabelvinda.

Detta kan folk tolka som 3kW, på 1-fas en 13A men kan såklart även gå bakom en 10A säkring.

Det kan såklart fungera om vibdan är anpassad för detta. Är alla det tror du?
Sällan Stellan.

Det i PM vet du mycket väl vad det handlar om, troligen inte övriga i forumet så läs genom, begrunda och försök inte lämpa över alla dina problem på andra som du troligen gjort hela ditt arbetsliv.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.