En kabel ska dras in genom garageväggen och ja tänker sätta ett galvat kabelskydd utanpå denna. Hur avslutar man i överkant? Har för mig att jag sett något litet "tak" man sätter på toppen för att skydda själva hålet i väggen så det inte utsätts för regn + att det blir ett snyggare avslut. Googla lite men har väll fel namn på vad det heter


https://www.eldirekt.se/elmaterial/kabel/kabelskydd/kabelskydd-plat
 
A Arne999 skrev:
En kabel ska dras in genom garageväggen och ja tänker sätta ett galvat kabelskydd utanpå denna. Hur avslutar man i överkant? Har för mig att jag sett något litet "tak" man sätter på toppen för att skydda själva hålet i väggen så det inte utsätts för regn + att det blir ett snyggare avslut. Googla lite men har väll fel namn på vad det heter


[länk]
Du låter bara skenan gå förbi hålet ca 10 ca och bockar/klipper spå det blir som ett tak, normalt ett sparskydd som det kallas går upp 1 meter och kabeln fästes i väggen upp till höjd, det med vatten/snö eller vad du vill kalla det, kan du glömma, är bara något estetiskt i en dels ögon
 
#2 har svaret
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.