1 120 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Kabelmodem UTAN multimediauttag?
Hej,
Vi har internet via vår kabeltv-förening och har idag endast ett uttag, dock finns splitter kopplad för upp till 4st uttag totalt.
någon som vet ifall man behöver ett multimediauttag för att koppla in ett kabelmodem eller går det lika bra att koppla in kabeln direkt in i modemet utan ett uttag först?
Ska endast användas till internet och ej nyttjas för kabeltvn.
Vi har internet via vår kabeltv-förening och har idag endast ett uttag, dock finns splitter kopplad för upp till 4st uttag totalt.
någon som vet ifall man behöver ett multimediauttag för att koppla in ett kabelmodem eller går det lika bra att koppla in kabeln direkt in i modemet utan ett uttag först?
Ska endast användas till internet och ej nyttjas för kabeltvn.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Räcker inte 4 uttag eller vad menar du???
Protte
Protte
ja alltså jag menar om det är så att jag kan dra en kabel direkt från splittern till kabelmodemet eller måste jag montera ett multimediauttag för att modemet ska få kontakt.
Har i dagsläget endast 1 multimediauttag, det ska sitta kvar men jag vill ha kabelmodemet på ett annat ställe i huset.
Har i dagsläget endast 1 multimediauttag, det ska sitta kvar men jag vill ha kabelmodemet på ett annat ställe i huset.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 301 inlägg
Du behöver med stor sannolikhet ett uttag, det har med returdämpning att göra. Dessutom ska modemet "träffas" med en viss nivå. Annars kan man sätta en extra dämpning vid splittern om man har lite kunskap.
Klicka här för att svara