Hej hallå forumet med massa kunskap.
Jag har laddboxar och eluttag monterade på ett plank där kablaget är klamrat idag och det är inte jättekul ut. Jag har ärvt kabel installationen så den är väl best effort av den som gjort den.

I alla fall tänkte jag ersätta det hela med en kabelkanal om möjligt, det bör ju rent estetiskt bli mer tilltalande, detta då jag ska byta kablaget till laddboxarna, för att få 3-fas, till dem.

Så min fundering är: Finns det kabelkanaler av uv-tålig plast, gärna svarta/antracit, som är ca 20x50 mm i bredd och höjd och vart kan jag köpa desamma?

Tack på förhand...

Snickra en egen kanal i trä istället. Då kan du ju få den att ”smälta in” mer i planket.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Snickra en egen kanal i trä istället. Då kan du ju få den att ”smälta in” mer i planket.
Det är jag för lat för, tanken är god dock! Det går vara ett alternativ om inget efterfrågat uppenbarar sig. Tack för förslaget!

K
Y Yderfält skrev:
Hej hallå forumet med massa kunskap.
Jag har laddboxar och eluttag monterade på ett plank där kablaget är klamrat idag och det är inte jättekul ut. Jag har ärvt kabel installationen så den är väl best effort av den som gjort den.

I alla fall tänkte jag ersätta det hela med en kabelkanal om möjligt, det bör ju rent estetiskt bli mer tilltalande, detta då jag ska byta kablaget till laddboxarna, för att få 3-fas, till dem.

Så min fundering är: Finns det kabelkanaler av uv-tålig plast, gärna svarta/antracit, som är ca 20x50 mm i bredd och höjd och vart kan jag köpa desamma?

Tack på förhand...
Smaken är som baken, men svart 20x50 plastig kabelkanal tror jag kommer att se betydligt mycket jävligare ut än en snyggt utförd klamring.

Övervägt kabelskydd i plåt?
Nordmount - Kabelskydd Svart 1200 mm – Solproffset https://share.google/zcq41DvYk4fW62hj5

Kabelgömma - Plåtgrossisten.se Takplåt & Plåtdetaljer https://share.google/MhPcemTDtL5eNVBlf

• Gilla
Lostmoose och 3 till
  • Laddar…
Schneider har en kanal som heter Optiline i antracit som tål UV-ljus. Kan vara värt att kolla upp.

• Gilla
Yderfält
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Smaken är som baken, men svart 20x50 plastig kabelkanal tror jag kommer att se betydligt mycket jävligare ut än en snyggt utförd klamring.

Nordmount - Kabelskydd Svart 1200 mm – Solproffset [länk]

Kabelgömma - Plåtgrossisten.se Takplåt & Plåtdetaljer [länk]
Ja, men nu ser klamringen för j-g ut ;)

K Kardan79 skrev:

Nordmount - Kabelskydd Svart 1200 mm – Solproffset [länk]

Kabelgömma - Plåtgrossisten.se Takplåt & Plåtdetaljer [länk]
Klart intressant. Stort Tack!

Müssli Müssli skrev:
Schneider har en kanal som heter Optiline i antracit som tål UV-ljus. Kan vara värt att kolla upp.
Japp, det ska jag göra. Tack för tipset!

Y Yderfält skrev:
Ja, men nu ser klamringen för j-g ut ;)
Du skulle byta kablaget? Då borde klammringen gå att lösa i samband med detta?

D Dkvist skrev:
Du skulle byta kablaget? Då borde klammringen gå att lösa i samband med detta?
Japp, det stämmer... Men om moi skall göra det så vette katten... Men I get your point.
Finns det ngn form av snygg trippelklammer då man kan använda?

Totte_S
  • Gilla
Yderfält och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.