Försök undvika att gå i taket. Kan du inte sätta en 60x40-list längs väggarna, mot taket?

• Gilla
The Falcon
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tja, min tanke var ju en "fartygsränna" inuti en 60/40-kanal, dvs. det bästa av båda världarna :rofl:
Med de enkla tex MP-klamringsband i botten och som samtidig fastsättning av kanalen vore du nog nära. Lättjobbat med buntning åt båda sidorna eller gemensamt för hela bredden.

C cpalm skrev:
He he, OK, problemet löst. :crysmile:
Nu är det kanske inte riktigt ett sådant pannrum som man spontant ser framför sig. Dels passerar man genom pannrummet för att komma till tvättstuga och torkrum. Dels är pannan en bergvärmepump så det är ju inte direkt någon kolkällare. Dels är det rätt stort - typ 30 kvm. Så liiite estetik kan man väl kosta på sig?
Sänk taket med 28-70 läkt. Dra nytt i rör och fäll in spottar i taket. :)

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Müssli Müssli skrev:
Försök undvika att gå i taket. Kan du inte sätta en 60x40-list längs väggarna, mot taket?
Det hade helt klart varit mitt primära alternativ, men tyvärr är det en massa rördragning ivägen. Befintligt stråk går i taket vilket även är logiskt då det bl.a. matar takbelysningen.

GK100 GK100 skrev:
Med de enkla tex MP-klamringsband i botten och som samtidig fastsättning av kanalen vore du nog nära. Lättjobbat med buntning åt båda sidorna eller gemensamt för hela bredden.
Jo, det funkar säkert bra. Funderar bara på vilket sätt det är bättre än en montageprofil, som ju egentligen bara är en bredare variant av ett klamringsband? Känns ju inte så optimalt att hänga en 6-7 kablar i ett klamringsband.

R Robert-san01 skrev:
Sänk taket med 28-70 läkt. Dra nytt i rör och fäll in spottar i taket. :)
Tanken har slagit mig, men då är vi nog inne på din tanke om att det finns en gräns för hur mycket jobb man lägger ner på att göra snyggt i en källare. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.