Hej!
Håller på att isolera ett förråd. 95 mm isover glasull. I förrrådet är ström indraget och kabeldragningen ligger längs med en av reglarna längst in mot ytterväggen. Frågan är måste ja flytta elen till utanpå eller går det bra att lägga isoleringen över?
 
Så här alltså.
 
  • Gamla vita eluttag på en trästomme med synlig isolering och rörinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär kan man ha det, men ser ju inge bra ut.
Ska du på med skivor bör du flytta ut elen eller lägga den i rör / slang.

Din fråga passar nog bättre i elforumet.

//AA
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.